Dag 25, 20 september, Birch Bay SP - Surrey

Om 8 ur staan we op, ontbijten lui, want we hoeven vandaag maar een heel klein stukje. Het weer lijkt wat beter. Dat is een goed begin. We lopen even naar het strand om met het internet daar de foto's te versturen en onderweg glijd ik op het ruwe asfalt uit, maak een soort reverence en haal mijn knie open, zowel broek als vel. Au, niet fijn.
Het internet doet het daar prima, maar ik krijg er ijskoude handen van, dus we blijven niet heel lang. We lappen mijn knie op, waar best een diep gat in zit en om 10.15 uur vertrekken we bij 13 graden.

In Blaine even tanken à $ 5,69, 6,035 gallon = $35,-.

Voor je het weet ben je hier bij de grens. Er is maar 1 auto voor ons, de douanebeambte doet niet moeilijk en dus zijn we zo de grens over. Om wat tijd te doden, en bamigroente te halen, zoeken we een Walmart op. Hierbij rijden we bijna bij Bob en Nancy langs.

Om kwart voor 1 komen we aan op Peace Arch RV park. De Peace Arch staat op de grens met Canada en Amerika en is gewijd aan de langdurige vrede tussen beide landen. Er is ook een provincial park daar.

De camping blijkt zo goed als vol. Dat hadden we niet verwacht. De receptioniste heeft een bekend accent en zegt even later tegen haar collega: "No, I don't speak French, only German and Dutch." Dus zeg ik: "Hé, wij ook." En dus wordt de rest van de check in in het Nederlands gedaan. Ze moet wat puzzelen, maar heeft plek F 11 voor 2 nachten voor ons. Het is een full hookup, pull through, tussen de big rigs. Er zijn hier veel vaste standplaatsen.

De zon schijnt, het is een graad of 18 en vanmiddag wordt het nog wat warmer, dus het kan slechter. We smeren een boterham en besluiten rustig aan te beginnen met inpakken 😩. Picknicktafel in de zon gezet en koffer erop. Dan komt er een medewerker van de camping vragen waar we vandaan komen. Dat willen de mensen tegenover ons graag weten. We hebben allebei een huurcamper en dan val je hier op. Zij komen uit Duitsland vertelt hij, maar wij spreken veel beter Engels. Hoe kan hij dat nou weten? We hebben amper 3 woorden gewisseld. Omdat we altijd levensmiddelen overhouden en Canadream geen "winkeltje" heeft zoals Fraserway en Four Winds, de goedkope tak van Fraserway, waar zij de camper gehuurd hebben, loop ik naar ze toe en vraag of ze met de reis beginnen of naar huis gaan. Zij gaan ook naar huis, dus dat is jammer, maar ze willen evt. wel wat van ons meenemen en daar achterlaten. We zullen zien, want wij zijn nog 2 dagen hier en zij vertrekken morgenochtend.

Het is niet eenvoudig om de koffers in gedeelten in te pakken, maar alles wat klaar is, is klaar. Met het vuilniszakje onder de arm maken we een wandeling over de camping en zien dan pas goed hoeveel vaste plekken er zijn. Het ziet er wel overal keurig uit, geen trailer trash. We vermoeden wel dat een aantal campers permanent bewoond is. De camper naast ons, een flinke, maar niet overdreven A-class, huisvest behalve de bewoners, we hebben er maar 1 gezien, ook 3 volwassen Duitse Herders. Dat lijkt me best vol.

Dan kunnen we eigenlijk niet verder en vinden we, ook al is het een uur te vroeg, dat we een biertje en een chippie mogen. Het is vast wel ergens 5 uur 😇. Het is hier trouwens heerlijk rustig. In de verte hoor je wel verkeer, maar het is niet storend. Onze plek ligt trouwens wel achter op het terrein. Dat scheelt wel.

V.w.b. het eten zijn we niet slim bezig geweest. Bami staat op het menu, maar we zijn volkomen vergeten om het in de, in dit geval zelf gefabriceerde en aangepaste, marinade te zetten. Ook hier dus maar weer: Changes.... Gewoon met rub van de bbq dus. Moet kunnen. Het smaakte best redelijk, maar dat kwam doordat we een andere groentemix hadden dan eerder en die vorige was lekkerder. Er loopt een zwarte eekhoorn over ons pad.

Om de een of andere reden kon ik vanmiddag mijn ogen niet open houden, maar toch lukt het om de laatste aflevering van Lone Star te kijken. We hebben een ijsje op een stokje, want de bak was leeg en een nieuwe teveel. Voordat we in slaap vallen, horen we coyotes janken. Leuk, zo vlakbij de stad.